Thursday, April 29, 2010

in general...

pendula vecinilor de la 7 bate de douasprezece ori. a rasarit luna din blocul de vis-a-vis - in sfarsit! iar eu citesc despre petrolul abiotic (probabil, singura mea obsesie legata de facultate).
sunt momente cand esti atat de, atat de... si apuci telefonul, si indiferent pe cine ai suna 'abonatul nu raspunde' sau 'abonatul are telefonul inchis si nu poate fi contactat'. in astfel de momente descoperi ca poti si fara persoana pe umarul careia ai fi vrut sa te sprijini, descoperi ca esti puternic. dar un pic mai singur decat ti-ai fi dorit.
in ton cu ce am scris mai sus, e urmatorul fragment dintr-o carte absolut fantastica Votca-Cola a unei tinere rusoaice Irina Denejkina. o recomand tuturor romanticilor din acest secol lipsit de repere. si acum, fragmentul mult-asteptat! tadaaaam:

asteptam sa fiarba crenvurstul. difuzoarele racneau din rasputeri: 'you cna't say, i didn't give it, i won't wait another minute!'.
m-a sunat Oleg si mi-a spus ca, daca nu vin in clipa asta, se arunca pe geam. unde pui ca nici macar nu e vreun adorator de-al meu. e o simpla cunostinta. i-am spus:
- mananc.
- si ce daca? a facut el mirat. omul isi pune capat zilelor, si ea mananca!
- stii ceva...
a tacut pret de o secunda in semn de dezaprobare, dupa care:
- te porti ca si cand ti s-ar rupe.
nu intelegea de ce ar fi trebuit sa fie altfel. atunci, Oleg a inchis telefonul.

( se schimba planul spatio-temporal si ajugem intr-un trecut in care tipa si Oleg au o discutie despre un cantec care mie nu-mi spune mai nimic, dar na, acest cantec da chiar numele povestirii din care face parte acest fragment)
- uite, si acest 'song for lovers'. probabil asa li se intampla intotdeauna amantilor. vine, nu vine, pune muzica, nu pune. la mtv l-au tradus 'cantec pentru indragostiti'. dar cantecul este despre amanti. n-au tradus bine.
- si care-i diferenta?
- indragostiti inseamna sot si sotie. asta asa, vulgar exprimat. pe cand amantii se afla intr-o situatie ilegala...
- nu sunt cu nimic datori unul altuia?
- da, raspunde Oleg zambind si-si aprinse o tigara. in general, oamenii nu sunt cu nimic datori unul altuia.

(daca vrei sa stii ce se intampla aici, citeste cartea)

crenvurstul a fiert. l-am indesat in batonul scobit si am turnat ketchup deasupra. a iesit un 'hot dog'. traducerea din engleza nu e deloc 'caine fierbinte', ci 'caine in calduri'. si asta deoarece crenvurstul aduce cu una din partile corpului unui caine aflat intr-o asemenea stare.. asa li se paruse unora dintre americani.
a sunat telefonul. am ridicat receptorul.
- alo..
- gata, ai terminat de mancat? ...
- nu.

(altceva)

am spalat vasele. la radio, Zemfira cauta pe cineva. apoi briteney spears si-a iesit din minti. telefonul a sunat imperativ.
- vii? a intrebat Oleg nemultumit.
- am treaba!
ca ce chestie trebuia sa vin undeva?
- dar ce, iti pica rangul daca vii? trebuie sa ma tarasc in genunchi in fata ta?
- in general oamenii nu le sunt datori cu nimic unul altuia, i-am repetat eu fraza.
- nu le sunt, a recunoscut el. inseamna ca n-ai inteles nimic.
si mi-a inchis telefonul

sper sa-ti placa si tie. romantism de secol douasunu, ce sa-i faci, frate? aparent, romantismul de azi nu poate sa nu aiba cinism si e musai sa-ti lase un gust amar si o mica zgarietura pe undeva.

No comments: