Thursday, October 01, 2009

no logo 2

ceea ce urmeaza sunt doar niste pasaje sau idei-cheie din NO LOGO. ca de obicei,nu am timp pentru un articol adevarat, riguros...

Cuvinte cheie: pierderea spatiului public, cenzura corporatista si practicile de munca lipsite de etica.

O notiune interesanta despre care vorbeste miss Klein este cea de 'vanator de cool' -

Vanatorii de cul fac ca tot ce tine de anticorporatism sa para doar o poza fara semnificatie care poate fi corectata printr-o campanie mai moderna,mai indrazneata. Cu alte cuvinte, furia anticorporatista nu reprezinta decat o tendinta a strazii mai bogata in semnificatii decat o preferinta oarecare pentru culoarea oranj. Fericita premisa care sta la baza analizelor vanatorilor de cool este ca, in ciudat vorbariei punk-rock, nici o credinta nu e adevarata credinta si nu exista rebeli care sa nu poata fi imblanziti cu o campanie publicitara sau de catre un promoter care vorbeste pe limba lor.


Reclaim the streets membrii (rts) incearca sa umple spatiul cu o viziune alternativa despre cum ar putea arata societatea in absenta controlului exercitat de comercial. => tactica nu era de a folosi arta in scopuri politice ci de a o transforma intr-un instrument politic eficient “atat estetic, cat si funcitonal” <=> (comparatie personala) situationistii si teoria spectacolului
Biciclistii autointitulati MASA CRITICA ‘noi nu blocam traficul, noi suntem traficul’

motto:
publicitatea este sunetul facut de un bat cu care invarti intr-o galeata cu laturi - George Orwell


nu stiu exact cati morti au fost la 11 septembrie, dar sursele lui Klein atesta un incendiu la o frabrica de jucarii kader din bangkok 1993: 188 morti 469 raniti; si nimeni,,dar absolut nimeni nu a pornit niciun razboi pentru a-i razbuna pe acei copii care lucrau pe bani insuficienti pentru minima supravietuire in conditii teribile si care le-au provocat moartea /



ultima,si cea mai neplacuta sesizatie din no logo se refera la multinationale. consecintele ei sunt mult prea grave pentru ca mai mult din 10% din cei care citesc articolul sa priceapa care-i faza.


Multinationalele=cele mai puternice forte politice ale epocii noastre
Din topul primelor 100 de economii, 51 sunt multinationale si numai 49 sunt tari. Spre deosebire de boicoturile consumatorilor din anii 70, exista o relatie mai greu sesizabila intre optiunile referitoare la stilul deviata (ce mancam,ce fumam, ce purtam) si problemele mai largi legate de modul in care corporatia internationala – marimea ei,puterea ei politica si lipsa ei de transparenta – reorganizeaza politica mondiala

concluzia, in stilul unei multinationale: ARBEIT MACHT FREI! - JA,JA, da' numa cand o fac altii pentru tine.

practic, arbeit macht pe unii frei pe altii frei-eri.



No comments: