Friday, June 25, 2010

de bruto



ce e uratenia? ce inseaman sa fii urat?
am dat inatamplator pe discovery world de un documentar despre un baiat care suferea de o maladie groaznica. aceasta ii mutila trupul in mod oribil. jumateatea dreapta numai. si ii mutila sarmanul trup in profunzime. scheletul lui, pe jumatatea plin de excrescente osoase este pastrat la un muzeu in anglia.
baiatul asta a avut unul din cleme mai absurde si nedrepte ghinioane de pe lume. arata de-a dreptul orbil. ti se facea rau sa-l privesti. mi-e mi s-a intors stomacul pe dos doar dupa 15 minute de privit asa emisiune. si dup-aia am aprins si lumina... dar mi s-a facut rau pentru ca m-am imaginat in locul lui. si stiu ca singurul lucru pe care mi l-as fi dorit ar fi fost sa mor. DAR, cei care l-au vanat pe acest baiat ca sa-l omoare, cei care l-au haituit si chinuit, nu aveau niciun drept. atunci cand vrei sa pedepsesti pe cineva pentru ceva. pune-te in locul lui, si judeca-te pe tine. ia incearca, sa vezi cum e!

dar revin cu intrebarea mea. ce inseamna sa fii urat? urat fizic, da, joseph merrick, ghinionistul de acum 100 de ani, in mode cert era. din cauza bolii. dar ia priveste reconstituirea chipului sau daca boala nu l-ar fi mutilat. ce zici jean paul gautier, wouldn't you fuck that pretty face boy, wouldn't you put him on the first page of a magazine?
raspunsul meu, poate ma insel, e ca urati erau cei care l-au haituit. frumos era medicul care l-a ingrijit in spitalul sau si i-a oferit ragaz si ingrijire. frumos era si tanarul din poveste, pentru ca, urat de toti fara motiv, el nu a facut nimic sa se razbune pe nimeni - desi, avea tot dreptu!. ar fi trebuit sa-i manance de vii pe nemernici. ( asta e o gluma de geofizicieni :P )

in loc de incheiere am sa zic ca io stii cum e sa fii urat ( a se citi atat ca adejectiv cat si ca forma verbala de pasiv). stiu cum e sa rada oamenii de tine, atat cunoscuti cat si straini, pentru cum arati. si ceea ce e ironic e ca eu ii vedeam pe ei asa cum erau defapt si cand imi ziceau ca sunt grasa ( am fost un pic cam plinuta in generala, ce-i drept ) faceam o comparatie ochiometrica intre mine si ei. ba, erau tipe mai grase decat mine care imi spuneau - si nu imi e deloc rusine sa folosesc cuvintele lor - 'scroafa' sau 'purcea'. pe vremea aia nu intelegeam de ce fac asa si ma gandeam ca poate au dreptate. acum stiu de ce faceau asa. tot ce pot sa zic e 'imi pare rau pentru voi, ba! sincer ... e pacat de voi, si poate nu e vina voastra in asa mare masura, dar na! cand iti doresti ce nu trebuie, primesti ceea ce nu ai vrea sa primesti ...'

No comments: