Wednesday, June 16, 2010

hate to say 'i told you so'...


cred ca n-am sa mai discut politica, poate nici chiar istorie, in veci. poate ca eu ma insel, dar traiesc cu convingerea ca cei din jurul meu nu vad/ refuza sa vada contextul mai larg, implicatiile sale, raporturile cauza si efect, si in unele situatii adevarul actual, faptele din momentul de fata.
stiu ca fiecare vede realitatea prin alte lentile, dar exista un fond comun. in aceasta situatie, ori eu sunt de pe alta planeta, ori restul lumii se inseala. ma rog, am intalnit si oameni cu ale caror convingeri am consonat in proportie de pana la 90 %. da' astea-s exceptii. e chiar curios cum toti suferim de pe urma acelorasi probleme istorice din trecutul comun, de pe umra acelorasi probleme politice si economice actuale, dar nu le vedem la fel desi, in mare, avem de suferit de pe urma lor in acelasi mod.
e trist ca trebuie sa ne certam cand ar trebui sa gasim fondul acela comun, adevarul de dincolo de parerea personala, pentru ca apoi, cu acest adevar in mana, sa stim impotriva a ce luptam. si sa stim si cum. pentru ca imi pare rau, dar in tara asta oamenii si cand inceacrca sa lupte pentru ei, sa se revolte, pana la urma ajung sa slujeasca interesele opuse lor - fara ca ei sa stie. cel mai banal exemplu e revolutia.

intr-un final, probabil ca se va ajunge iar la 'v-am spus io'. numai ca, la fel ca in alte randuri, ori va veti face ca nu ati auzit, ca m-am exprimat, poate 'vag'. cel mai probabil, va fi prea grav ca sa mai pot spune 'v-am spus eu'. in fond, s-a mai intamplat chestia asta.
PS: daca nu ati recunoscut personajul de pe tron. sa stiti ca e Tepes. da, ma, Dracula, ma...
PSS: ati vazut ce ciorapi mijto are nenea ala cu barba alba?

No comments: